Dag 12 Bern - Briq

14 juli 2015 - Brig, Zwitserland

Ansichtkaart

De dag na de vreemde dag.
Eerste vraag vanochtend was natuurlijk: hoe gaat het??
Patiënt heeft goed geslapen. Maar moet eerst even in de benen om echt te weten hoe het is. Het is niet slechter, gelukkig.
Erik denkt dat ie wel kan fietsen vandaag. We volgen dus gewoon ons ritueel. Aankleden, inpakken en ontbijten. En we bespreken de mogelijkheden. We gaan in ieder geval richting Kandersteg. Daar zouden we sowieso de trein naar Briq nemen. En die kunnen we altijd eerder nemen.

Het is voor beide een 'Oh en ah'-dag geworden.
Voor Erik vanwege zijn pijntjes. Voor beide, maar voor mij vooral vanwege het indrukwekkende landschap waarin we zitten. Het is een grote ansichtkaart. Ik kan de heel dag wel foto's maken en roep steeds maar weer hoe mooi het hier toch is. Vanaf Bern zie je in de verte de Alpenreuzen met sneeuw op de toppen.En langzamerhand fiets je daar dan naar toe. Het dal wordt steeds nauwer. Prachtige boerderijen, geraniums en geraniums, boeren aan het werk, kleine weggetjes, heerlijk.
En ik genoot van die paar momenten dat ik voor Erik fietste, even iets eerder bovenkwam dan hij...
Zal niet vaak meer gebeuren :)

Vanaf Bern tot aan Frutigen hebben we genoten. Goed te fietsen, langzaam stijgend en aan het eind nog een wat stevigere klim. Toch nog 60 km gedaan. In Frutigen de trein genomen naar Briq.

Treinen in Zwitserland is ook zeer de moeite waard. Als je niet in een tunnel zit tenminste. Prachtige vergezichten door het Rhonedal vanmiddag. Erik heeft dit vroeger ook al eens gereden en had daar goede herinneringen aan. Leuk om weer eens te doen.

Nog even: terwijl we een bankje een broodje aten, hoorden we stemmen. Twee wandelaars, en ook nog Nederlanders. Of beter: een van hen is vanuit Nederland vertrokken, in juni en ze is nu bijna op de plaats van bestemming, Interlaken. Ze lopen zo'n 30 km gemiddeld per dag, wij vinden dat nogal wat! Erg knap!

Nu slapen! Morgen vooral afdalen, Italië in.

Ciao!

1. Janni Millenaar:
    14 juli 2015
    jeetje, ga toch niet zo snel. Het is vakantie hoor! Jullie zijn er zo en dan hebben wij geen verhalen meer.....
  2. Liesbeth:
    14 juli 2015
    Ciao! een goede dag morgen! A demain