Naam:
enrouteanice.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

En route à Nice. We gaan naar Nice.

Op 3 juli vertrekken we voor een drieweekse fietstocht naar Nice. Na fietstochten in Zuid-Duitsland en Oostenrijk en naar Praag en Rome, gaan we nu richting Frankrijk: En route à Nice !  Wel via een (mooie) omweg overigens.

De fietsen zijn er klaar voor. Onlangs zijn ze weer helemaal nagekeken door de vakmensen van Rolfes Sports in Musselkanaal. Het is even rijden, maar dan heb je ook wat! Onze fietsen komen uit de fabriek van Santos, het zijn custombuilt bicycles, dus helemaal op onze maten en wensen gemaakt. We hebben ze nu vier jaar en we zijn er meer dan tevreden over.

Hetty fietst met ondersteuning. Haar fiets weegt dus een kilo of 5 meer. Het duwtje in de rug gebruikt ze in Nederland bij (te) veel tegenwind en in het buitenland wanneer we bergop gaan. (Én wanneer Erik na 70 km maar blíjft stoempen.). Dankzij het duwtje kunnen we samen blijven fietsen en vooral samen onze heerlijke fietsvakanties houden!

Of wijzelf in topconditie zijn, dat zullen we vanzelf merken. Echt héél veel kilometers hebben we namelijk nog niet gemaakt. Maar in Nice komen we, hoe dan ook.

Over onze reis

Van Huis naar Nice

We vertrekken vanuit huis. de oprit af, rechtsom het fietspad op en dan eerst maar eens naar Zuidwolde, Balkbrug en Ommen. Bekende wegen. Bij Doetinchem komen we op nieuwe routes, waarbij we ommetje maken door Duitsland.In de buurt van Vaals gaan we Duitsland in en nemen bij Aken de Vennbahn Radweg.

Deze route klimt van Aken geleidelijk naar de Hoge Venen en zakt via de Ourvallei naar Troisvièrges in het noorden van Luxemburg. Tot nu toe volgden we de route die Erik heeft bedacht. Vanaf nu pakken we het routeboek van Paul Benjaminse er bij: Onbegrensd reizen van Amsterdam naar Venetië.

Route Antwerpen-Basel

Door Frankrijk naar Zwitserland en vanaf Bern gaan we verder met een ander routeboek van dezelfde schrijver: Fietsen naar de Rivièra. Deze gids brengt ons uiteindelijk in Albenga, aan de kust van Italië. Dan nog een stukje in westelijke richting, Frankrijk weer in, om vervolgens in Nice uit te komen. Riviera. Eindpunt!

Kaart Basel-Nice

Hoelang we in Nice blijven, hangt af van  het tempo waarin we gefietst hebben. Feit is dat we op 25 juli een vlucht terug naar Nederland geboekt hebben. Om op 26 juli de achtentachtigste verjaardag van Oma Hup te kunnen vieren.

We hebben er zin in! Van onze vorige fietsvakanties hebben we genoten. Wie daar nog iets van wil teruglezen:

2013 Fietsen naar Praag

2014 Andiamo a Roma

Een andere, echt heel bijzondere, fietstocht volgen? Volg dan deze Fietsjunks eens! Indrukwekkend.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: