Dag 1 Hoogeveen - Zutphen

3 juli 2015 - Zutphen, Nederland

Weer

Wakker worden en bijna direct aan je collega's denken. Hoe erg is dat?
We luisteren naar het nieuws van 6.00 uur. Het hevige onweer, de regen en wind heeft nogal huisgehouden in onze regio de afgelopen avond en nacht, maar ook in Ootmarsum horen we. Ik meen te horen dat er 400 biggen bij een brand zijn omgekomen, na blikseminslag. Ootmarsum, de plaats waar ik normaal gesproken vandaag met de collega's van onze locatie naar toe zou gaan. Een uitje, als afsluiting van het schooljaar. En dus denk ik om 6 uur 's ochtends al aan hen. En dat is niet erg.

Dat zal vandaag nog vaker gebeuren. Als je fietst ga je malen en vandaag zit het hoofd nog aardig vol met werk. Tot gistermiddag 16.30 uur doorgewerkt. De laatste dagen nog veel werk verzet, allerlei zaken die afgehandeld moeten worden voor de vakantie. Dat geldt voor veel collega's en langzamerhand werk je dan met elkaar toe naar die laatste werkdag. Altijd een beetje vreemde, maar leuke week. De sfeer wordt anders, losser, blijer, een mooie overgang naar 6 weken vrij zijn. Ook Erik heeft er 'last' van. De examens, de diplomeringen en het mede door hem georganiseerde personeelsuitje: Wie is de mol?? Veel aan het hoofd gehad, maar alles perfect verlopen.

Na deze eerste dag is het hoofd al wat leger. We zijn weer op pad, het is bijna alsof we verder gaan waar we vorig jaar geëindigd zijn. Dat merkten we afgelopen week al. De voorbereiding verliep relaxt. Over wat we mee moeten nemen hoefden we niet echt na te denken. Niet veel. Dezelfde hoeveelheid shirtjes, broeken, ondergoed, fietskleding, etc als vorig jaar, toen hadden we niets teveel of te weinig mee. Maar er blijft natuurlijk altijd genoeg te regelen. Ongetwijfeld heel herkenbaar...

Dus zo zit je nog op je werk en zo zit je weer op de fiets.

En fijn was het alweer vandaag!!

Vanwege het warme weer wilden we op tijd vertrekken. Rond 7.30 uur namen we afscheid van Annemiek. Dikke kus, " pas goed op en veel plezier!". Nog even langs Jennie en Ivo (die verwachtten dat we om 9.00 uur zouden vertrekken en voor het geval ze ons dan hadden willen uitzwaaien zou het zo sneu geweest zijn dat we al weg waren) en dan op weg. Na 100 meter bedacht ik me ineens mijn helm niet te hebben gepakt. Dus weer terug, en even later zwaait Annemiek me nogmaals uit.

Zuidwolde, Balkbrug, Vilsteren, Lemele, Raalte. Heerlijk weer. Mooi Nederland, zeker 's morgens vroeg. Het is rustig. Rond Lemele en Raalte komen we veel jongelui tegen. Lachend op hun fietsen, hun rapport net opgehaald en nu naar huis, vakantie!

Als we Raalte binnenfietsen, slaat de kerkklok 10 uur. We gaan op de koffie bij Anton en Margriet.  Goed om elkaar weer eens te zien en te spreken. Gezellig uurtje, bedankt!!

Vanaf Lemele fietsten we langs een kanaal, weet even niet meer welke. Die route vervolgen we naar Deventer. Prachtige route, veel in de schaduw. Maar het wordt steeds warmer. Erik wringt zijn petje uit. De bidons zijn snel leeg.

In Gorssel pauzeren we, een broodje en weer veel drinken. Het is kwart voor 1. We hebben er 72 kilometer opzitten. We beslissen dat we in Zutphen, de volgende grote plaats gaan bekijken hoever we nog gaan. Mooi stukje trouwens na Gorssel! We kopen kersen bij de kraam en Erik vindt de derde cache van de dag.

Zutphen is het eindpunt geworden. Het is goed geweest voor vandaag.
De warmte, de eerste dag, een leuke stadje. Goede redenen om te stoppen en we kunnen de eerste 82 kilometer noteren.

Douchen, een dutje, vakantie.
Een hapje eten in het gezellige centrum en nu nog heerlijk genieten en een stukje tikken op het terras bij het hotel. Het lijkt Toscane wel.

We zijn er weer!!

1. Marleen M.:
    4 juli 2015
    Ha jongens! Mooie start! En Zutphen, daar liggen mijn roots. Ik ging er naar het Baudartius College!
  2. Liesbeth:
    4 juli 2015
    leuk Zutphen. Zag van de week uit de trein watvoor mooi stadje het was. Twee oud klasgenoten wonen er. Have a nice day!
  3. Tineke slomp:
    4 juli 2015
    Je hebt hetzelfde als ik; wakker worden en aan collega's denken. Helemaal niet erg hoor!
    Hetty en Erik, een heel fijne vakantie gewenst!
  4. Erna Pastoor:
    4 juli 2015
    Vorig jaar een weekend in Zutphen doorgebracht, mooi stadje. Veel plezier!
  5. Janni Millenaar:
    4 juli 2015
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Hele goede reis en pas goed op elkaar! Dagje uit Alfa was zeer geslaagd!
  6. Monique:
    7 juli 2015
    Nog niet eerder tijd gehad om te lezen maar het begin is bijna hetzelfde als onze eerste fietsvakantie naar Limburg, wij hadden toen overnacht in Gorssel heel veel succes!